wróć do Bloga

Jak zacząć i jak się motywować?

Mamy zbliżający się koniec roku i w tym czasie przychodzi moment, że zaczynamy zastanawiać się nad swoimi postanowieniami noworocznymi. Myślę, że większość z nas na swoją listę wpisze wprowadzenie aktywności fizycznej jako stały element naszego grafiku, a co za tym idzie zacznie się zastanawiać nad ważną kwestią…

Jak zacząć i jak się motywować? Jak wytrwać w tym postanowieniu i nie zrezygnować po kilku treningach?

Postaram się dać Tobie kilka wskazówek i mam nadzieję, że będzie to dla Ciebie pomocne.

JAK ZACZĄĆ?

Chcę, abyś wyznaczyła sobie realne i adekwatne cele do Twoich możliwości. Nie „rzucaj” się od razu na „tysiąc” powtórzeń i tempo jak w biegu przez płotki 😉 . Na początek sprawdzi się metoda małych kroków. Stopniowo zwiększaj ilość powtórzeń i tempo treningów. Jeśli nie możesz wykonać danego ćwiczenia, nie rób nic na siłę! Lepiej zrobić 5 powtórzeń dokładnie, niż 15 byle jak. Nie traktuj swojego treningu jako przymusu, jako czegoś co musisz robić! Ty nic nie musisz 🙂 , Ty po prostu chcesz to robić 😉 . Rozpoczynasz treningi bo to Twój świadomy, nieprzymuszony wybór. Jeśli będziesz robiła coś na siłę, szybko się zniechęcisz i na samą myśl o aktywności będziesz szukała wymówek . Nie podchodź do treningów pod hasłem” na 100 % albo wcale”. Nie zaczynaj od 5-6 treningów tygodniowo bo szybko odpuścisz, na początek 2-3 wystarczą zdecydowanie! Jeśli nie możesz się odnaleźć w tym treningowym temacie skorzystaj z pomocy trenera. Może to być 1 trening wprowadzający lub pakiet treningów. Poproś przyjaciółkę, siostrę, mamę do wspólnych treningów. W kupie siła 😉 .

JAK SIĘ MOTYWOWAĆ?

Ważną rolę odgrywa tutaj nastawienie. Jeśli chcesz coś zrobić to po prostu to zrób. Nie rozczulaj się nad sobą, nie szukaj wymówek. Wskocz w strój sportowy i trenuj ze mną „na żywo”. Nic tak nie motywuje jak ćwiczenia w grupie, ale nie zawsze jest to możliwe. Obecna sytuacja bardzo wyraźnie nam to pokazuje. Ćwicząc w domu szukaj wsparcia…u mnie na grupie 🙂 . Wspólna motywacja potrafi dać dużego kopa do działania. Dobrym rozwiązaniem są też urządzenia liczące kroki, zegarki lub aplikacje. Pamiętaj, że aktywność fizyczna zwiększa naszą odporność, wpływa korzystnie na nasz mózg co powoduje, że nasze nastawienie z każdym treningiem jest jeszcze lepsze 🙂 . Poszukaj wsparcia w bliskiej Ci osobie, nic tak nie motywuje jak dobre słowo. Jeśli nie masz nikogo takiego napisz do mnie 🙂 lub sama praw sobie komplementy 😉 . Daj sobie czas na zmianę. Nie oglądaj się za siebie tylko idź do przodu!

Tylko Ty decydujesz na jakim etapie będziesz za miesiąc, dwa czy pół roku…